dilluns, 18 de juliol del 2011

David Moreno finisher a la Ronda dels Cims 2011

David Moreno, alias "Brown" ha aconseguit aquest cap de setmana ser finisher d´una de les proves d´ultra Trail més dures d´Europa: La Ronda dels Cims, una cursa de 170km amb un desnivell positiu acumulat de 11.900m que donava la volta al Principat d´Andorra pujant  un total de 15 pics , 5 d´ells per sobre dels 2400m.
David  Moreno va invertir un total de 50h 45m 44s, entrant en el lloc 24 i aconseguint ser un dels 46 únics corredors que van poder ser finishers del total de 142 que van pendre la sortida a Ordino el divendres a les 08 del matí.
El David va arribar a Ordino el Diumenge a les 10.45 del matí després de dues nits sense dormir una sola hora, portant el seu cos al límit i superant  totes i cada una de les pujades que es va anar trobant durant el recorregut, entre elles la pujada al Pic del Comapedrosa de 2942m al km 45 de la cursa on pasava a les 19.55h després de gairebé 12 hores de competició.
La primera nit de cursa la va haver d´afrontar en solitari pasant pel Coll de la Botella, el Bony de la Pica, La Margineda ( km 70) i arribant al Parc de Naturlandia ( km 90 ) a les 08.51 del matí.
Després li esperaven 40 km molt tècnics i durs pasant pel Coll de Bou mort, Collada Maiana, Coll Vallcivera, Coll dels Isards fins arribar al poble de Pas de la Casa al km 132 a les 21:29h on l´esperaven la Inma i el Marc que li van donar els ànims necesaris per afrontar els últims 40 km.
Un avituallament més ràpid del que hagués volgut ja que va voler sacrificar temps de descans per poder sortir amb 3 corredors més i poder afrontar la segona nit acompanyat on l´esperava la pujada al  Pas de les Vaques, Cresta de Cabana Sorda i la Collada dels Meners.
Finalment després de més de 50 hores de cursa, David Moreno arribava al poble d´Ordino a les 10.45 del matí de diumenge aconseguint ser un dels 46 corredors capaços d´acabar un dels Ultra Trails de més duresa de tot Europa, on va poder celebrar-ho amb dos membres del club, la Inma i el Marc que el van estar seguint durante l cap de setmana.
EL guanyador de la prova va ser el corredor espanyol Miguel Heras que va invertir 30h i 4m.
Enhorabona David. El que has fet es algo inhumà que tant sols està a l´abast d´uns quants escollits.
Esperem la teva crónica en primera persona per viure les experiencies que vas viure durant dos dies.
BRAVO CAMPEÓN!!!!!!





Aquí us deixo la crónica escrita en primera persona pel protagonista de l´aventura:
Em dic David Moreno, i tinc l’honor de ser un dels pocs “finishers” d’aquesta duríssima prova de Ultra Trail que ha tingut lloc al voltant del principat d´ Andorra. En el meu cas durant 50 hores i 45 minuts, sense dormir i pràcticament sense parar, lo just per prendre algun aliment durant els 12 avituallaments de la cursa.

Durant els 170 km, el que realment he après de veritat es a corre amb el cap i passió més que amb les cames. Tots aquells que no ho van fer així, van anar “caient” durant la mateixa. Era molt semblant a una d’aquelles pelis sobre la guerra de Vietnam, que a mida que els soldats avancen contra l’enemic, van caient amb un degoteig constant.

Es clar, jo també vaig cometre aquest error durant la primera mitja part ja que seguia a altres companys que no portaven el ritme adequat. Sort que vaig resistir... quan de cop les pedres em van començar a parlar i em desxifraven els secrets del món del Ultra Trail. Vaig començar a patir al·lucinacions per l’efecte de la son i el desgast físic. Veia la herba en 3D i les pedres, totes contenien jeroglífics i tenien inscripcions Asteques o d’alguna antiga civilització... increïble quin globo, anava com borratxo, de banda a banda. Em van salvar l’últim grup que vaig trobar a la última nit, en Lluís, Valentín i l’Enric, que amb una pastilla de cafeïna i més tard amb un Red Bull que em va donar en Lluís (merci companys) vaig poder superar un atac de son increïble.

L’últim refugi fins la meta uns 14 km aproximats vaig fer-los crec que a ritme de mitja marató, per dues raons, una perquè tenia a la meva parella esperant-me feia una bona estona i al meu bon amic reporter Marc Sala, que en tot moment em van estar fent costat, gràcies als dos.
I l’altre raó era que un Francès que em va passar a l´ últim control i vaig voler posar-lo a proba (i a mi es clar) per tal que es guanyes la meva posició. No la va superar.

També agrair al meu equip dels Runners Online i a SportVicious que també van estar en contacte per medi d´ en Marc i fent-me costat en tot moment.

Bé com us podeu imaginar, els pics, els colls i ports de muntanya, les caigudes d’aigua tot aquesta naturalesa… es realment espectacular, un veritable paradís als nostres peus.
L’organització genial, una gent súper entregada per nosaltres, més de 360 persones al nostre servei, la senyalització pràcticament perfecte. Es pot dir que aquesta cursa i totes les seves modalitats son i seran tot un referent en el món de les curses d´ Ultra Trial de tot Europa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada